Adverteren op Internet

Adverteren op Internet

Iedereen die wel eens een zoekmachine als Google of Yahoo heeft gebruikt heeft ze gezien: de gesponsorde links op de resultatenpagina. Hoe waardevol ze zijn verschilt per keer, maar het feit is dat de gesponsorde links één van de beste return-on-investment (ROI) percentages heeft van alle (online) marketing middelen.

Verhoog het aantal bezoekers van je site met Google AdWords

In Nederland gebruikt 95% van de internetters de zoekmachine van Google. Door te adverteren op de pagina's met zoekresultaten zorg je er niet alleen voor dat je meer bezoekers krijgt, maar vooral ook meer relevante bezoekers!. Google laat je advertentie namelijk alleen zien als de gebruiker zoekwoorden gebruikt die passen bij jouw advertentie.

Alle voordelen van Google AdWords op een rijtje:

  • Je bent direct vindbaar voor je potentiële klanten. Ook als je website in de normale zoekresultaten niet goed scoort!
  • Je bereikt alleen diegene die actief op zoek is naar jouw product of dienst.
  • Je kan direct inspelen op acties of het nieuws.
  • Je hebt de mogelijkheid om landelijk, provinciaal, regionaal en plaatselijk te adverteren.
  • Je bepaalt zelf je (dag)budget.
  • Je betaalt alleen als er daadwerkelijk op uw advertentie wordt geklikt en iemand je site bezoekt.
  • Aanmelding bij Google AdWords is gratis. Je betaalt alleen voor de advertentieklikken. De kosten per klik kunnen variëren van 5 cent tot enkele euro's.
  • 100% inzicht in de opbrengsten en de kosten.

Hoe zet je een goede advertentiecampagne op?

Een goede Google AdWords campagne gaat veel verder dan het aanmaken van een AdWords account en wat advertenties. Een goede campagne moet je namelijk blijven bijsturen om er voor te zorgen dat uiteindelijk alleen de meest relevante bezoekers (jouw potentiële klanten) naar je site komen.

Voor het opzetten van een effectieve AdWords campagne gaat R2 Marketing als volgt te werk:

  1. Het in kaart brengen van je doelgroep, het product (of dienst) en je concurrentiepositie.
  2. Definiëren van de zoekwoorden en advertentieteksten.
  3. Opzetten en inrichten van de campagne.
  4. Volgen, analyseren en bijsturen van de campagne.
  5. Maandelijkse rapportage en advies.

Waarom zou je kiezen voor R2 Marketing?

Er zitten vele voordelen aan het uit handen geven van de AdWords campagne. Ten eerste profiteer je van de kennis en ervaring van R2 Marketing. Het is voor ons belangrijk altijd op de hoogte te zijn van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van Google AdWords. En zo blijf jij de concurrent altijd een stapje voor. Ten tweede nemen we je een hoop werk uit handen zodat jouw onderneming zich kan concentreren op haar core business. Door middel van maandelijkse reportages zorgen we er voor dat je altijd 100% op de hoogte bent van de laatste stand van zaken.

Wat kost een AdWords Campagne?

Voor het opzetten en bijhouden van een succesvolle campagne is nu eenmaal wat tijd nodig. Niet alleen voor het opzetten van de campagne, maar zeker ook voor het bijhouden en bijsturen van je advertentieuitgaven. Daarnaast komen dan nog de advertentiekosten. Deze kosten worden per bezoeker betaald en kunnen variëren van 5 cent tot enkele euro's per advertentieklik.
Gelukkig kan je zo voor een groot deel zelf bepalen hoe duur jouw campagne wordt en wij hebben voor ieder budget wel een passende oplossing.

Wij helpen u graag!

Heb je nog vragen of wil je graag een AdWords campagne starten? Bel dan even op 06-10914530 of neem contact op via het contact formulier. Wij komen dan met veel plezier langs om het één en ander verder toe te lichten in een kosteloos en geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek.